shape
My Homepage
อาจารย์จิตรลดา มูลมา
puilly1@lpru.ac.th


แนวการสอน  (Course Syllabus)
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์
มหาวิทยาลัยราชภัฏลำปาง

1. ข้อมูลทั่วไป
     รหัสวิชา   1551606                ชื่อวิชา     ภาษาอังกฤษธุรกิจ 2
     จำนวนหน่วยกิต / ชั่วโมง       3(3-0-)
      ผู้สอน        นางสาวจิตรลดา  มูลมา
      วัน เวลาเรียน ห้องเรียน        พฤ. 16.00 - 19.00 น. (0146)                 

2. คำอธิบายรายวิชา
      A continuation of Business English 1 provides a chance to explore business world-wide with concentration on domestic and international trade. Students are encouraged to deal with business transaction in various fields and situation, i.e. import-export, shipping, banking transaction, hotel transaction, mating agendas and minutes company report, product description (advertisements), business article(internet, ISO 9000), letter of complaint and adjustment.

3. ผลลัพธ์การเรียนรู้
    1. Able to produce the appropriate language in order to communicate with businessperson and various situations in business.
    2. Understand and perceive formulaic business writing and able to apply the knowledge in business works.
    3. Have good personality and minded-manner that are appropriate with business works, solve the problems in various business situations, and use know ledge to improve themselves.
5. การวัดผลและประเมินผลการเรียนรู้
                   Attendance                                        10%
                   Assignments and projects                        30%
                   Quizzes                                        20%
                    Mid term Examination                        20%
                  Final Examination                                20%
                   Total                        100%
เกณฑ์การประเมิน
ระดับคะแนน        ความหมายของผลการเรียน        ค่าระดับคะแนน                ค่าร้อยละ
                  A                        ดีเยี่ยม                                  4.0                  80-100
       B+                        ดีมาก                                  3.5                  75-79
       B                        ดี                                  3.0                  70-74
       C+                        ดีพอใช้                                  2.5                  65-69
       C                        พอใช้                                  2.0                  60-64
       D+                        อ่อน                                  1.5                  55-59
       D                        อ่อนมาก                          1.0                  50-54
       E                        ไม่ผ่าน                                    0                   0-49
6. แหล่งการเรียนรู้
    6.1 ตำราหลัก
          ตำราเกี่ยวกับการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษสำหรับธุรกิจ ของสำนักพิมพ์ต่าง ๆ ทั้งในและต่างประเทศ วารสาร หนังสือพิมพ์ ตลอดจนวัสดุตีพิมพ์ต่าง ๆ
    6.2 เอกสารประกอบ
          เว็ปไซด์ต่าง ๆ ที่เกี่ยวข้องกับภาษาอังกฤษสำหรับธุรกิจ
     6.3 สื่อการเรียนรู้อื่น ๆ
          สื่อการเรียนต่าง ๆ ที่เกี่ยวข้องกับการใช้ภาษาอังกฤษทางด้านธุรกิจ


สัปดาห์ที่ และจำนวนคาบ
ผลลัพธ์การเรียนรู้
สาระการเรียนรู้
กิจกรรมการเรียนรู้
(เน้นการเรียนรู้เป็นสำคัญ)

สื่อและแหล่ง
การเรียนรู้
ชิ้นงาน
เกณฑ์
การ
ประเมิน
Week 1-3
(9 hours)
















Week 4-6
(9 hours)


















Week 7-9
(9 hours)












Week 10-12
(9 hours)





















Week 13-15
(9 hours)













Students should be able to express the complaints and the problems including the apologies and write a letter of complaints.









Students should be able to describe the graphs of the company and compare data of the different companies.












Students should be use financial and banking expressions, describe the bank statement, and know the meaning of the abbreviations in banking.


Students should be able to express requesting and answering requests in various situations, give the information about the trips, and plan business trips.











Students should be able to use the language for meeting and know the manners of different countries to meeting.


Unit 1  Complaints and Problems
- Making complaints
- Dealing with a complaint
- Hotel problems
- Complaint and apologies
- A letter of complaint






Unit 2  Company Performance
- Describing graphs
- A financial report
- Comparing data
- Newspaper headlines









Unit 3  Making Money
- Financial and banking vocabularies and expressions
- Describing the bank statement






Unit 4  Preparing a trip
- Booking hotel
- Making requests
- Planning a trip


















Unit 5  Meetings and Discussions
- Discussing ideas
- Making suggestions
- Business manners
- Business writing: correct the mistakes

1.  Ask students about vocabularies and expressions used in complaints.
2.  Students make complaint dialogue including telling the problem from the information in various situations i.e. in order form, in hotel.
3.  Ask students about the apologies for complaints.
4.  Students search a letter of complaint via the internet and practice writing letter.

1.  Ask students about vocabularies and phrases used for describing the graphs.
2.  Students make conversations about describing the graphs.
3.  Each student searches the graphs of company (about finance or sales) from the internet.
4.  Each student presents the graph he/she searches and describes the trend of the company.
5.  Students make sentences about comparing data by using the information in the graphs they search.

1.  Ask students about financial and banking vocabularies.
2.  Students search the full words of the abbreviations in banking from internet or library.
3.  Students describe the information in the bank statement.
4.  Students read finance news stories and match them with the headlines.

1.  Ask students about formal and informal requests.
2.  Each pair practices requesting and answering requests about hotels or restaurant information or service.
3.  Review time expression in American and English styles.
4.  Give students the information of flights, hotels, or restaurants. Each pair practices asking and answering about them.
5.  Ask students and review vocabularies and expressions used in the airports.
6.  Groups of five make mind maps about planning business trips.

1.  Ask students about vocabularies and expressions used in the meeting.
2.  Students give the topics they interest.
3.  Students make conversations used for discussing ideas by using the topic they choose.
4.  Ask students about business manners in various countries.
5.  Students search the information about the attitudes of different countries to meetings form internet and present in the class.








































1.  Overhead
2.  Websites
3.  Text: magazines, brochures
4.  Task sheets













1.  Overhead
2.  Websites
3.  Text: magazines, brochures
4.  Task sheets















1.  Overhead
2.  Websites
3.  Text: magazines, brochures
4.  Task sheets









1.  Overhead
2.  Websites
3.  Text: magazines, brochures
4.  Task sheets



















1.  Overhead
2.  Websites
3.  Text: magazines, brochures
4.  Task sheets

1. The conversation of complaint and apologies.
2. A letter of  complaints.












1. Conversations of describing graphs
2. Graphs descriptions















1. Full words of the abbreviations in banking
2. The information in the bank statement







1. Request and answering request conversations
2. Conversations about asking for the information about  the trips
3. Mind maps















1. Meeting conversations
2. The information of the manners of different countries to meetings

1. Participation
in module activities (both inside and outside class)
2. Accuracy, fluency and appropriateness in using the language
3. Responsibility
of the tasks






1. Participation
in module activities (both inside and outside class)
2. Accuracy, fluency and appropriateness in using the language
3. Responsibility
of the tasks
4. Quiz score







1. Participation
in module activities (both inside and outside class)
2. Accuracy, fluency and appropriateness in using the language
3. Responsibility
of the tasks


1. Participation
in module activities (both inside and outside class)
2. Accuracy, fluency and appropriateness in using the language
3. Responsibility
of the tasks
4. Quiz score











1. Participation
in module activities (both inside and outside class)
2. Accuracy, fluency and appropriateness in using the language
3. Responsibility
of the tasks

shape
shape
shape
shape
ประวัติส่วนตัว
แนวการสอน
เอกสารการสอน
อบรม
Lampang Rajabhat University
Welcome to my webpage
       Ajarn Jitlada Moonma
Hello.  ยินดีต้อนรับเข้าสู่การเีรียนรู้แห่งใหม่